Bloguri și bloggerit

Eu nu știu foarte clar câtă lume citește ce scriu eu aici, mi-e și frică să verific, dacă sunt prea puțini o să mă gândesc că oamenii nu ma plac și o să mă apuce panica. Dacă sunt prea mulți o să mă apuce iarăși panica și o să mă inhibe atunci când incerc să fiu …”genuine”, cum zic englezii. Prin urmare nu vreau să știu, domn’le, nu vreau și gata! În altă ordine de idei, treaba asta cu bloggingul mi se pare fascinantă. Citesc multe bloguri, mai multe de la ei, decât de la noi, unele celebre, altele personale, unele despre care am auzit în media, altele descoperite întâmplător, din blog în blog, ceea ce le unește este faptul că toate mă fac să mă gândesc la același lucru…este incredibil cum poți să te simți în legătură cu un om fără să îl cunoști, fără ca uneori să existe cea mai mică șansă de a-l întâlni cândva. Și nu de puține ori am stat, citind câte un post mai personal, mai sentimental, și am înțeles că, undeva, în lumea asta mare, omul ăla chiar trăiește și simte ca și mine, că există pe pâmânt o femeie pe care nu am văzut-o niciodată în carne și oase, dar cu care rezonez atât de profund. Apoi am avut momentul în care îmi venea să reacționez cumva, să las un mesaj, să scriu o părere, o incurajare și apoi îmi ziceam că nu are cum să îi pese persoanei ăleia necunoscute de ce spun eu, o femeie străină, din colțul opus de lume. Numai că într-o zi am scris ceva și mi s-a și răspuns și atunci mi-am dat seama că poate contează. Că uneori un mesaj scris de cineva de departe, cineva pe care nu îl cunoști, te poate ajuta, că un cuvânt bun, o încurajare, sunt binevenite oricând și că este frumos să știi că oameni pe care nu îi cunoști sunt alături de tine, chiar și pentru câteva secunde. Și atunci mi-am dat seama că povestea asta cu bloggeritul nu e așa superficială și cabotină cum o credeam (judecând, desigur, după multe exemple de pe la noi), ci poate chiar e un mod de a comunica global, la nivel uman. Singurul regret este că nu stăpânesc atât de bine engleza încât să scriu, firesc, bilingv. Atât!

Care e părerea ta?