Un fel de recenzie de carte

Nu prea ma dau in vant dupa scriitorii romani contemporani. Marii literati ai vremurilor noastre mi s-au parut dezamagitori raportat la asteptari, la altii de prin alte mari si tari, asa ca, recunosc cu rusine, i-am cam ocolit. Sigur, am mai dat si peste cateva carti reusite, dar cine sunt eu sa fac statistici si clasificari? Eu doar constat si spun ce imi place si ce nu, ca la scoala. Anul asta chiar mi-am promis sa incep sa citesc romani, ca vorba ceia, nu poti spune ca strugurii sunt acri fara sa ii gusti. Si m-am apucat sa gust si am dat, fara sa vreau, de niste struguri cu gust de fructe exotice latin-americane. Na, cartea e frumusica, cursiva, placuta, „Blestemul talharului mustacios” (Irina Teodorescu) o cheama, dar cum am fost multa vreme fan al Veacului lui Marquez, nu pot sa trec peste asemanarile evidente si … cum sa zic sa nu sune a urat….ammmm….pe toate planurile. Temele, subiectul, stilul narativ, constructia personajelor, timpul, planurile…mi s-au parut frustrant de similare. Nu stiu cat a fost intentie si cat a fost amprenta fireasca pe care un scriitor de anvergura si-o pune asupra cuiva la inceput de drum, dar pentru mine, cititor curios si nesuferit de critic, a fost….ammmm….usor gretos (asta ca sa raman in zona culinara). Sigur ca scriitoarea romana de limba franceza este laudata si considerata originala de oameni mai cititi decat sunt eu, deci imi asum faptul ca pot fi subiectiva, neplacuta si ciufuta, dar nu sunt convinsa ca ma mai apropii de vreo carte de-a ei. Acum, pentru cine e mai putin fitos literar, snob si cu idei preconcepute decat mine, e o optiune de weekend usurica, relaxanta si placuta.

Lectura spornica va urez!

Reclame

Care e părerea ta?